Kutyabaja

2014. december 19. 17:21 - Dalma91

10527779_732807856754480_7857315253424165734_n.jpg

Mért is rossz, ha az ember állatorvos, vagy annak tanul? 

Minél többet tanulok, annál jobban rettegek, ha a kutyáim köhintenek egyet.
 
Ha bárki kérdezi mi lehet a kutyájával, rögtön a legtriviálisabb dolgok jutnak eszembe, és általában azok is. Hiszen nem az betegség/szindróma lesz gyakori, amit 72'-ben egyszer már leírt egy angol kutató pumákban és farkasokban.
Na nekem mégis ezek jutnak eszembe, ha valami a saját ebeimmel történik.

Szóval itt lenne egy-két valós történeten alapuló esemény:

1.
Tünetek: 
             Lily lihegett, folyton a fürdőszobába bújt, nem jött fel ágyra, kanapéra.
Amire ilyenkor bárki először gondolna: 
             Melege van a nyári 30 °C-ban.
Amire én gondoltam:
            Tüdődaganat, vagy szívrendellenesség.
11 éves múlt a kutya, már este szegénykémet eltemettem, végigbőgtem az éjszakát. Másnap természetesen (szombat reggel 8 :D ) tüdő RTG-vel kezdtük a napot. Természetesen hamar kiderült mi a baja.
Diagnózis: Melege volt!!

2.
Szintén Lily
Tünetek:
            PU/PD (sokat iszik-sokat pisil), illetve többször be is pisilt a napokban, pluszban nehezebben is sétál

Amire ilyenkor bárki először gondolna:
          Felfázott
Amire én gondoltam:
          Diabetes, inkontinencia, hólyag carcinoma, vesebetegség
          ( illetve talán a kedvencem a vesetumor nyomott gerincvelői idegek miatti sántikálás volt)

Egy gyors vérvétel után hamar kiderítettük, hogy csupán a fehérvérsejtszáma emelkedett. Vese paraméterei, vércukra tökéletes.

Diagnózis: felfázott -->hólyaggyulladás
Mondanom sem kell, hogy antibiotikummal és gyógytáppal a 4.napra eltűntek a tünetek :)) Hálisten! A sántikálás meg talán belefér a pakliba egy idős arthrosisos kutyánál.


3.
Daeron

Tünetek:
           Púposította a hátát, ha a hasához nyúltam nem tetszett neki
Amire ilyenkor bárki először gondolna:
          Felevett valamit séta közben, fáj a gyomra.
Amire én gondoltam:
          Gerincbeteg, vagy valami egyéb belső szervik elváltozás.
Daeron azon a héten már nem lépcsőzött, nem edzett. Szegényem csak nézte, ahogy a többiek labdáztak. És mivel szomorú volt a tekintete, biztos voltam benne, hogy valami probléma van! (mint utóbb kiderült pl, hogy nem rohanhat a labda után... :D)
Következő utunk a  vizsgálóba vezetett.
Fizikális vizsgálat és natív RTG alapján csodálatos Daeron gerince.
Mellékleletként nagyobb volt a lépe a normálisnál.
Az első gondolat a fejemben kivételesen az volt, hogy valószínűleg ez egy egyedi eltérés, esetleg a sport miatt lehet, de majd a pár nappal későbbi UH kimutatja.
Igen, ezek a szép gondolatok voltak a fejemben KETTŐ darab percig. Majd jöttek a károsak... Haemangiosarcoma, és hasonló rettenetek ...
Természetesen az UH vizsgálat alatt kiderült, hogy semmi baja nincs. Csupán nagyobb a lépe, de a szerkezete tökéletes.  :)

Valószínűleg, ha elgondolkodnék számos hasonló helyzetet tudnék még idefirkálni.
Sajnos már nem tudom őket átvinni a szomszéd szobába, hogy ugyanezeket az aggodalmakat elintézzük egy , "semmi baja nincs" mondattal.

A lényeg viszont, hogy tényleg semmi bajuk nincs ! :)

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalma91.blog.hu/api/trackback/id/tr86998185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása