Neked ez a kutya nem való!!! - Miért is?

2014. július 09. 07:44 - Dalma91

Kicsit megint felhúztam magam. Egyszerűen nem értem az embereket!
Még szerencse, hogy mindenki szerint csak személyesen neki való az adott fajta. Mert ugye mali nem való mindenkinek, border collie se való mindenkinek. A személyes véleményem, hogy bichon SEM való mindnekinek!!!

Ha valaki szívét-lelkét beleteszi egy kutya nevelésébe, akkor édes mindegy, hogy keverék, vagy fajtatiszta pedigrés százezrekért vásárolt kutya-e a választott.
Aki meg egyszerűen alkalmatlan a kutyatartásra, az választhat még mindig a plüsskutya, és a poszteren futó dalmata között.


Hányszor megkaptam annó én is Daeronnál, hogy fel fogja falni a családot, és elve 16 évesen ne hozzon el senki malinoist, és pláne ne neveljen belőle cirkuszi kutyát.
Azóta már sokak bicskája beletört a fajtába, akik támadtak.
Nem mondom, néha belesuttogja Daeron a fülembe, hogy a fenébe hogy nem lehetek ringes kutya, de azért nem sírja tele a kispárnáját éjjelente. 

Szóval azt már tudjuk, hogy mali nem való nekem mert kemény kutya...Volt egy fellángolásom, hogy sheltie-t szeretnék. Meg tudtam, hogy nekem az túl lágy lenne, és csak elnyomnám!
Maradjak én is a plüsskutyánál ezentúl? Vagy most mi legyen?

Valamiért mi emberek ítélkezünk, bírálunk, mindegy hogy esetleg nem látjuk át az adott szituációt. (vagy csak egyszerűen féltékenyek vagyunk, egy jó vonalra....Ki tudja?)

Elég annyi, hogy mi a szívünk legmélyén érezzük, hogy az adott kiválasztott eb való hozzánk vagy sem. Ehhez persze önkritika szükséges.
Még nem láttam olyan kutyát, aki megfelelő nevelés mellett ne működött volna. 

A legviccesebb mégis... Ugyebár senkinek nem való "fajkutya", nem hogy egy átlag, szerető kutyatartónak,. Valamiért mégis bent állnak a kölyökkutyák a tenyésztőknél, természetesen utána meg a menhelyeken, mikor a tenyésztőn ragadt almot már fűnek-fának szórják el.
(Már meg se merem kérdezni, hogy megfelelő számú előjegyzés nélkül az ember mért vág bele a "tenyésztésbe")
De ha dolgozni akar az ember a kutyával, esetleg sportolni, akkor nagyon gondolja meg, hogy vesz-e a sportra alkalmas kutyát, mert ugye nem való neki....

Kérdem én, akkor milyen kutyával kéne sportolnunk? Vagy maradjunk a jó öreg focinál, Fifit pedig kössük ki a kertbe??


DSC_5048.JPG

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalma91.blog.hu/api/trackback/id/tr276486795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása